Speed sensor fault tolerant control for electric vehicle
Abstract:
In this paper, a fault-tolerant control strategy for Five-Phase Induction Motor with Stator Open-End Winding (FPIM-OEW) in electric vehicle (EV) is presented. The proposed strategy is able to run the control system before and after speed-sensor fault condition. Hence, the FPIM-OEW losses are decreased, which improves the overall machine efficiency. The proposed fault-tolerant control is derived from a Backstepping control (to compensate speed-sensor fault). The simulated results are provided to verify the proposed technique under speed-sensor fault condition, in comparison with conventional Backstepping control, the proposed strategy, provides a good dynamic performance particularly in reduction of torque oscillations.
الملخص
في هذه الورقة، تم تقديم استراتيجية تحكم متسامحة مع الأخطاء لمحرك تحريض خماسي الطور مع لف مفتوح الطرف للجزء الثابت (FPIM-OEW) في السيارة الكهربائية (EV). الاستراتيجية المقترحة قادرة على تشغيل نظام التحكم قبل وبعد حالة خطأ مستشعر السرعة. وبالتالي، يتم تقليل خسائر FPIM-OEW، مما يحسن كفاءة الآلة الإجمالية. يتم اشتقاق التحكم المتسامح مع الأخطاء المقترح من التحكم في التراجع (للتعويض عن خطأ مستشعر السرعة). يتم توفير النتائج المحاكاة للتحقق من التقنية المقترحة في ظل حالة خطأ مستشعر السرعة، بالمقارنة مع التحكم في التراجع التقليدي، توفر الاستراتيجية المقترحة أداءً ديناميكيًا جيدًا خاصة في تقليل تذبذبات عزم الدوران.
Keywords
Five-phase induction motor, fault tolerant control, Backstepping control, speed-sensor fault, open-end winding
Cite this:
Saad Khadar, Thiziri Ben Ali1, Abdellah Kouzou and Hani Benguesmia, "Speed sensor fault tolerant control scheme for open-end winding five phase induction motor in electric vehicl,"The First International Conference on Materials, Environment, Mechanical and Industrial Systems ICMEMIS’19. At: DJELFA, ALGERIA.